Vremenik pisanih provjera znanja 2018/2019 2. polugodište |
OŠ OBROVAC |
PŠ KRUŠEVO |
PŠ KARIN |
PŠ ŽEGAR |
« Veljača 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
Nalazeći se u teškim vremenima, različitim okruženjima podložni štetnim i nepoželjnim pojavama koje nas okružuju kroz različite programe nastojimo našim učenicima pomoći da prebrode i umanje njihovu težinu koja bi na njih mogla negativno djelovati. Porastom različitih informacija, različitim uzrocima osmišljavaju se preventivni program kako bi pravovremenom intervencijom spriječili njihove pojave. Danas se puno ulaže u preventivne programe jer nam djeca zbog svoje ranjivosti pripadaju rizičnoj skupini.
Premda rezultati Evropskog istraživanja o pušenu, pijenju alkohola i uzimanju droga među srednjoškolcima ukazuju na smanjivanje pušenja i jednim dijelom pijenja alkohola kod hrvatskih petnaestogodišnjaka, još uvijek smo pri vrhu ljestvice ESPAD zemalja po zastupljenosti tih ponašanja. Prema konzumaciji ilegalnih droga u životu Hrvatska se nalazi iznad europskog prosjeka 21% petnaestogodišnjaka u Hrvatskoj navod da je barem jednom u životu probalo drogu. Naši učenici trebaju steći vještine prepoznavanja vlastitih osjećaja, tako da ih strah, tjeskoba i bol ne preplave. Trebaju prepoznati u uvažavati osjećaje drugih, naučiti rješavati probleme i da su oni dio učenja i života općenito te da kroz njih uče rastu i razvijaju se.
Trening životnih vještina je znanstveno utemeljen program koji je usmjeren na univerzalnu prevenciju a ima za cilj promicanje zdravog stila života kroz poticanje osobnog rasta i razvoja što doprinosi prevenciji i odgodi konzumiranja sredstava ovisnosti. Do ove školske godine program Treninga životnih vještina provodio se u šestim i sedmim razredima osnovne škole na satovima razrednika a ove godine provodit će se u trećim i četvrtim razredima.
Program se definira kroz pet domena socijalnog emocionalnog učenja:
Glavne komponente programa su:
- informiranje o sredstvima ovisnosti i posljedicama konzumacije
- razvijanje vještina za vlastiti napredak
- poticanje za kritično mišljenje i odgovorno donošenje odluka
- učenje tehnika asertivnosti i opiranja vršnjačkom pritisku
- učenje tehnika suočavanja sa stresom
Program obrađuje teme:
Slika o sebi i samopoštovanje
Suočavanje sa stresom
Komunikacijske vještine
Socijalne vještine
Zauzimanje za sebe