Vremenik pisanih provjera znanja 2018/2019 2. polugodište |
OŠ OBROVAC |
PŠ KRUŠEVO |
PŠ KARIN |
PŠ ŽEGAR |
« Veljača 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
31.03.2022. učenici naše PŠ Kruševo predstavili su se na Županijskoj smotri iz Građanskog odgoja i obrazovanja. Na smotri su sudjelovali učenici; Ella Anić 6 raz. , Ivana Anić 7 raz., Lea Anić 8 raz. , i Lana Greganić 8 raz. , mentori Dijana Marić i Damira Terze voditelji projekta.
Tema projekta : Vraćanje sjaja starim i odbačenim stvarima i povratak tradiciji.
Cilj projekta: Aktivno uključivanje djece u donošenje odluka, objašnjavanje sličnosti i razlika, uočavanje važnosti međuovisnosti čovjeka i okoliša, te poticanje zanimanja za stvaranje originalnih predmeta iz sredine u kojoj živimo.
Na satovima razrednika i eko – grupa dogovorili smo se da ćemo osmisliti projekt u kojem će učenici prema svojim željama i mogućnostima od iskorištenih starih stvari, gline, biljaka izrađivati predmete i preoblikovati ih u nove. Na satovima se razgovaralo koliko su drveće i biljke a ujedno sve što nas okružuje bitno za život ljudi. Svrha je učenja osvijestiti učenike o štetnom utjecaju civilizacije na čovjekov okoliš, te poticanje na poduzimanje akcija koje će pridonijeti njihovoj zaštiti i očuvanju.
Najvažnija svrha projekta što su učenici imali zadatak prikupljati stare , odbačene stvari iz svog okruženja te preoblikovati ih , osmisliti da oni dobiju staru ali novu dimenziju izgleda.
Zagađenje je jedan od najvećih problema današnjice . Zagađenje prirode je jedna od najvećih mana čovjeka koja se pojavljuje u novije vrijeme. Ono što nam je prvo palo napamet je smeće. Pa zar toliko toga ima?
Kojim putem krenuti?
U razredima u kojima se projekt provodio nastava iz predmeta Građanski odgoj i obrazovanje bio je u korelaciji s prirodom i biologijom, informatikom te eko- grupom. Tema projekta vezana je za praktičnu primjenu, odnosno za izradu rada koji uključuje programiranje kao jednu od aktivnosti te korištenje digitalnih alata i medija. Kako bi se procijenilo što su učenici naučili i kako primjenjuju stečena znanja u među predmetnim temama: Osobni i socijalni razvoj, Zdravlje, Građanski odgoj i obrazovanje, Poduzetništvo, Održivi razvoj, Informacijska i komunikacijska tehnologija osmišljen je projekt pod navedenim naslovom; Vraćanje sjaja starim i odbačenim stvarima i povratak tradiciji.
Gdje god da pogledamo, u bilo kojem smjeru, slike koje vidimo nas čine zabrinutim. Kako živimo u ruralnom području, svjesni smo dobrobiti koje ono donosi, ali nameće se pitanje: Trebamo li biti zadovoljni s tim i je li to sebično?
Na osnovu viđenog i prikupljenih informacija svaki učenik je donosio u školu nešto staro ili odbačeno. Svaki predmet je govorio svoju priču, a mi smo joj željeli dati smisao. Krenuli smo od jednostavnijih zadataka. Prvi radni zadatak je bio kako prenamijeniti plastične boce. Od njuh su izrađivali razne predmete: narukvice, posude za čuvanje stvari i posude za cvijeće. Nakon taga su izrađivali razne ukrase od gipsa, bojali ih i ukrašavali suhim cvijećem. Zatim su ukrašavali staklenke i male boce sa konopima i trakama. Tad se otkrila ljepota dekupaža. Krenulo se jednostavnim slikama, bocama, limenkama, crijepovima, starim drvenim predmetima te rodila se ideja izrade nakita. Svidjela se ideja o izradi „tradicijskog“ nakita. Od gline i starih novčića počeli su izrađivati ogrlice i naušnice. Kako se izrađivalo tako je kod učenika raslo samopouzdanje koliko mogu napraviti i koliko su njihove ručice vrijedne a ideje su dolazile jedna za drugom. Trenutno izrađuju nakit od suhog cvijeća i epoxi smole. Projekt se prezentirao u školi, te na Županijskoj smotri Građanskog odgoja i obrazovanja gdje je predložen za državnu razinu. Od izrađenih predmeta u školi je organizirana prodajna izložba gdje su se sva sredstva upotrijebila za pomoć djeci „Škole za Afriku“, gdje naša škola pomaže djeci u Africi dugi niz godina.
Naš cilj je da viđeno i naučeno iz ovog projekta implementiramo u našu lokalnu zajednicu i na taj način pokušamo promijeniti svijest lokalnog stanovništva u pogledu očuvanja prekrasne prirode našeg zavičaja.
„Prirodu nismo naslijedili od pradjedova, već smo je posudili od unuka.“
Vidimo da svijet ostaje na mladima. Ima li veće pohvale za nas?