2024-09-30 12:17:34 REZULTATI PRVOG KOLEGIJALNOG OPAŽANJA „Kolegijalno opažanje nastave oblik je međusobne podrške koji se pokazuju djelotvornim za unapređivanje kvalitete nastavnog procesa“. Da ova rečenica nije samo obična definicija pokazalo se u praksi kada je u razrednoj nastavi došlo do korelacije između Informatike (prof. Miljenko Borojević) i sata Prirode (učiteljica Marijana Pejčinović) upravo zahvaljujući kolegijalnom opažanju. Praktična provedba sastojala se od tri faze: 1.pripremni dogovor 2.proces opažanja 3.razgovor nakon opažanja Uključeni profesori imali su ulogu opažanog i opažača. Opažajući svoje učenike na satu informatike ostala sam ugodno iznenađena njihovom informatičkom pismenošću te sam to znanje odlučila iskoristiti na satu prirode kako bi nastavni proces učinila zanimljivim i uzbudljivim. U tom periodu smo se spremali na jednodnevni izlet u NP Krka. Učenicima sam dala zadatak da istraže sljedeća područja: 1.Biljni i životinjski svijet 2.Hidoelektrana Jaruga 3.Slapovi i Bobodolsko jezero 4.Kulturno – povijesne znamenitosti u NP Krka Skidala se prašina sa Enciklopedija iz knjižnice, pretraživao se Internet, preuzimale su se fotografije…a zatim su se prikupljeni podaci primjenjivali u power point prezentaciji koristeći animacije, dijaprojekcije i ostala stečena informatička znanja. Na kraju procesa učenici su imali zadatak prezentirati prikupljene podatke o NP Krka, nakon čega je uslijedilo vrednovanje za i kao učenje ali i formativno. Od učiteljice čista 5. Oduševljenju i sreći nije bilo kraja u što ćete se uvjeriti kada u foto-galeriji ugledate njihove široke osmijehe dok prezentiraju prikupljene informacije. I na kraju ove objave želim napomenuti da je unutar našeg obrazovanja izuzetno važno razvijati valjane metode vrednovanja, praćenja i unapređivanja nastave koje mogu biti podrška učiteljima u njihovim nastajanjima da se usavršavaju i razvijaju vlastite učiteljske kompetencije. Učiteljica: Marijana Pejčinović |
Osnovna škola Obrovac |