2024-09-30 12:17:34

REZULTATI PRVOG KOLEGIJALNOG OPAŽANJA

„Kolegijalno opažanje nastave oblik je međusobne podrške koji se pokazuju djelotvornim za unapređivanje kvalitete nastavnog procesa“.

Da ova rečenica nije samo obična definicija pokazalo se u praksi kada je u razrednoj nastavi došlo do korelacije između Informatike (prof. Miljenko Borojević) i sata Prirode (učiteljica Marijana Pejčinović) upravo zahvaljujući kolegijalnom opažanju.

Praktična provedba sastojala se od tri faze:

1.pripremni dogovor

2.proces opažanja

3.razgovor nakon opažanja

Uključeni profesori imali su ulogu opažanog i opažača.

Opažajući svoje učenike na satu informatike ostala sam ugodno iznenađena njihovom informatičkom pismenošću te sam to znanje odlučila iskoristiti na satu prirode kako bi nastavni proces učinila zanimljivim i uzbudljivim.

U tom periodu smo se spremali na jednodnevni izlet u NP Krka. Učenicima sam dala zadatak da istraže sljedeća područja:

1.Biljni i životinjski svijet

2.Hidoelektrana Jaruga

3.Slapovi i Bobodolsko jezero

4.Kulturno – povijesne znamenitosti u NP Krka

Skidala se prašina sa Enciklopedija iz knjižnice, pretraživao se Internet, preuzimale su se fotografije…a zatim su se prikupljeni podaci primjenjivali u power point prezentaciji koristeći animacije, dijaprojekcije i ostala stečena informatička znanja.

Na kraju procesa učenici su imali zadatak prezentirati prikupljene podatke o NP Krka, nakon čega je uslijedilo vrednovanje za i kao učenje ali i formativno. Od učiteljice čista 5.

Oduševljenju i sreći nije bilo kraja u što ćete se uvjeriti kada u foto-galeriji ugledate njihove široke osmijehe dok prezentiraju prikupljene informacije.

I na kraju ove objave želim napomenuti da je unutar našeg obrazovanja izuzetno  važno razvijati valjane metode vrednovanja, praćenja i unapređivanja nastave koje mogu biti podrška učiteljima u njihovim nastajanjima da se usavršavaju i razvijaju vlastite učiteljske kompetencije.

FOTOGALERIJA

Učiteljica: Marijana Pejčinović


Osnovna škola Obrovac