2022-11-03 11:43:50 Trening životnih vještina Nalazeći se u teškim vremenima, različitim okruženjima podložni štetnim i nepoželjnim pojavama koje nas okružuju kroz različite programe nastojimo našim učenicima pomoći da prebrode i umanje njihovu težinu koja bi na njih mogla negativno djelovati. Porastom različitih informacija, različitim uzrocima osmišljavaju se preventivni program kako bi pravovremenom intervencijom spriječili njihove pojave. Danas se puno ulaže u preventivne programe jer nam djeca zbog svoje ranjivosti pripadaju rizičnoj skupini. Premda rezultati Evropskog istraživanja o pušenu, pijenju alkohola i uzimanju droga među srednjoškolcima ukazuju na smanjivanje pušenja i jednim dijelom pijenja alkohola kod hrvatskih petnaestogodišnjaka, još uvijek smo pri vrhu ljestvice ESPAD zemalja po zastupljenosti tih ponašanja. Prema konzumaciji ilegalnih droga u životu Hrvatska se nalazi iznad europskog prosjeka 21% petnaestogodišnjaka u Hrvatskoj navod da je barem jednom u životu probalo drogu. Naši učenici trebaju steći vještine prepoznavanja vlastitih osjećaja, tako da ih strah, tjeskoba i bol ne preplave. Trebaju prepoznati u uvažavati osjećaje drugih, naučiti rješavati probleme i da su oni dio učenja i života općenito te da kroz njih uče rastu i razvijaju se. Trening životnih vještina je znanstveno utemeljen program koji je usmjeren na univerzalnu prevenciju a ima za cilj promicanje zdravog stila života kroz poticanje osobnog rasta i razvoja što doprinosi prevenciji i odgodi konzumiranja sredstava ovisnosti. Do ove školske godine program Treninga životnih vještina provodio se u šestim i sedmim razredima osnovne škole na satovima razrednika a ove godine provodit će se u trećim i četvrtim razredima. Program se definira kroz pet domena socijalnog emocionalnog učenja: Samosvijest- razvijanje svojih osjećaja, razvoj pozitivnog mišljenja te utemeljenje osjećaja optimizma i samo efikasnosti Samoregulacija – razvoj emocija i ponašanja, upravljanje stresom, kontroliranjem ustrajnosti Društvena svijest – razvoj empatije, razumijevanje društvenih normi socijalne vještne - održavanje zdravih i korisnih odnosa, jasno komuniciranje, aktivno slušanje, odupiranje pritisku, pregovaranje o sukobu, traženje pomoći, odgovorno odlučivanje – razvijanje znanja, vještina i stavova
Glavne komponente programa su:
- informiranje o sredstvima ovisnosti i posljedicama konzumacije - razvijanje vještina za vlastiti napredak - poticanje za kritično mišljenje i odgovorno donošenje odluka - učenje tehnika asertivnosti i opiranja vršnjačkom pritisku - učenje tehnika suočavanja sa stresom
Program obrađuje teme: Slika o sebi i samopoštovanje Suočavanje sa stresom Komunikacijske vještine Socijalne vještine Zauzimanje za sebe |
Osnovna škola Obrovac |