2022-11-03 11:43:50

Trening životnih vještina

Nalazeći se u teškim vremenima, različitim okruženjima podložni štetnim i nepoželjnim pojavama koje nas okružuju kroz različite programe nastojimo našim učenicima pomoći da prebrode i umanje njihovu težinu koja bi na njih mogla negativno djelovati. Porastom različitih informacija, različitim uzrocima osmišljavaju se preventivni program kako bi pravovremenom intervencijom spriječili njihove pojave. Danas se puno ulaže u preventivne programe  jer nam djeca  zbog svoje ranjivosti pripadaju rizičnoj skupini.

Premda rezultati Evropskog istraživanja o pušenu, pijenju alkohola i uzimanju droga među srednjoškolcima ukazuju na smanjivanje pušenja i jednim dijelom pijenja alkohola kod hrvatskih petnaestogodišnjaka, još uvijek smo pri vrhu ljestvice ESPAD zemalja po zastupljenosti tih ponašanja. Prema konzumaciji ilegalnih droga u životu Hrvatska se nalazi iznad europskog prosjeka 21% petnaestogodišnjaka u Hrvatskoj navod da je barem jednom u životu probalo drogu. Naši učenici trebaju steći vještine prepoznavanja vlastitih osjećaja, tako da ih strah, tjeskoba i bol ne preplave. Trebaju prepoznati u uvažavati osjećaje drugih, naučiti rješavati probleme i da su oni dio učenja i života općenito te da kroz njih uče rastu i razvijaju se.

Trening životnih vještina je znanstveno utemeljen program koji je usmjeren na univerzalnu prevenciju a ima za cilj promicanje zdravog stila života kroz poticanje osobnog rasta i razvoja što doprinosi prevenciji i odgodi konzumiranja sredstava ovisnosti. Do ove školske godine program Treninga životnih vještina provodio se u šestim i sedmim razredima osnovne škole na satovima razrednika a ove godine provodit će se u trećim i četvrtim razredima.

Program se definira kroz pet domena socijalnog  emocionalnog učenja:

Samosvijest- razvijanje svojih osjećaja, razvoj pozitivnog mišljenja te utemeljenje osjećaja optimizma i samo efikasnosti Samoregulacija – razvoj emocija i ponašanja, upravljanje stresom, kontroliranjem ustrajnosti Društvena svijest – razvoj empatije, razumijevanje društvenih normi socijalne vještne   - održavanje zdravih i korisnih odnosa, jasno komuniciranje, aktivno slušanje, odupiranje pritisku, pregovaranje o sukobu, traženje pomoći, odgovorno odlučivanje – razvijanje znanja, vještina i stavova

 

Glavne komponente programa su:

 

- informiranje o sredstvima ovisnosti i posljedicama konzumacije

- razvijanje vještina za vlastiti napredak

- poticanje za kritično mišljenje i odgovorno donošenje odluka

- učenje tehnika asertivnosti i opiranja vršnjačkom pritisku

- učenje tehnika suočavanja sa stresom

 

Program obrađuje teme:

Slika o sebi i samopoštovanje​

Suočavanje sa stresom

Komunikacijske vještine

Socijalne vještine

Zauzimanje za sebe


Osnovna škola Obrovac