2022-04-08 12:50:04

"Najljepši planet na svijetu", pjesma i planirane aktivnosti za 4.razred

Poštovani učitelji četvrtih razreda,

Iako su za mene kao profesoricu glazbene kulture učenici četvrtog razreda još maleni, u razrednoj nastavi oni su dovoljno odrasli i zreli za upoznavanje bogatog svijeta glazbe. Zato su aktivnosti četvrtog razreda nešto zahtjevnije.

 

U prilogu vam šaljem pjesmu “ Najljepši planet na svijetu” te aktivnosti za istu.

Planirane aktivnosti

aktivnost – PJEVANJE

Pjesmu učenici usvajaju po sluhu tehnikom oponašanja. Učenike potaknemo na lijepo pjevanje - prirodno opušteno držanje, disanje dijafragmom i jasnom dikcijom (izgovor teksta)

aktivnost – PJEVANJE i SVIRANJE

Kad su učenici sigurni u pjevanju, prvo pjesmu prate plješčući dobe, a nakon toga pjesmu prate dostupnim ritamskim glazbalima (štapići, tamburin, triangle itd.) kojim će istaknuti tešku i laku dobu. Mijenjamo tempo i karakter pjesme, pjevajući je nježno, veselo, tužno, tiho itd. Uz promjernu brzine mijena se ugođaj i karakter pjesme.

aktivnost – SVIRANJE i SLUŠANJE

Učenici izvode brojalicu koračanjem teške i lake dobe uz sviranje četvrtinki (doba) dostupnim ritamskim glazbalima ili tjeloglazbom.

Koristeći zapis obojenih tonova sviraju dobe na boomwhackersima.

SLUŠANJE: https://www.youtube.com/watch?v=kOsf4t0BuIY

Prvo slušanje: Razgovor o tekstu pjesme; o čemu pjesma govori, kada se obilježava Dan planeta Zemlje, zašto je važan taj dan i zašto se obilježava što možemo učiniti kako bi sačuvali naš planet?

Drugo slušanje: Učenici prate izvedbu kucanjem prstima po klupi (pucketanjem prstima, tapšanjem po koljenima) prateći glazbeni puls), određuju izvođački sastav (pjevačke glasove), određuju tempo izvedbe (brz,spor, umjeren, promjenjiv i ugođaj pjesme.

Treće slušanje: Učenici uspoređuju svoju izvedbu pjesme “ Najljepši planet na svijetu” sa slušnim primjerom. Raspravljaju i odabiru koja im se pjesma više sviđa i obrazlažu zašto.


Osnovna škola Obrovac