2022-03-22 14:14:00

U SUSRET PROLJEĆU

Drage kolegice i kolege, proljeće nam je pokucalo na vrata, a ja Vam šaljem pjesmu koju sam  napisala. Nadam se da ćete je naučit pjevati i radovati se proljeću.

Vjerujem da će ovi vedri stihovi izmamiti osmjeh na lica Vaših učenika i stvoriti jednu vedru i veselu radnu atmosferu u svakom razredu.

Uživajte u nadolazećim danima.

Uvodni dio (opis aktivnosti):

 U uvodnom dijelu vođenim razgovorom započinjemo priču o proljeću ( kakvo proljeće priželjkuju, što sve mogu napraviti od cvijeća, koje aktivnosti najviše vole raditi u proljeće itd.) – istaknemo ugođaj pjesme.

Pjesmicu učenici usvajaju po sluhu tehnikom oponašanja. Ponavljaju izvedbu pjesme uz pljeskanje, tapšanje koljena, pucketajući prstima. Kada su učenici sigurni u pjevanju, pjesmu prate sviranjem četvrtinki štapićima ili tjeloglazbom (istaknuti pravilnu izvedbu teških i lakih doba).

Objasnimo da se dio pjesme ponavlja i da ga možemo napisati drugačije -  :II . Pjevajući i kucajući dobe učenici će u notnom zapisu uočiti pauze ili stanke u trajanju od jedne dobe. Usporedimo trajanje četvrtinke i četvrtinske pauze. Kad su sigurni u izvedbu, na mjestima četvrtinske pauze neka odsviraju uz pjevanje, četvrtinku, na dostupnim glazbalima. Dio koji se ponavlja možemo pjevati različitom brzinom ili jačinom (tempo i dinamika).

Pjesmicu učenici mogu izvoditi podijeljeni u skupine. Svaku skupinu imenujemo jednim slovom abecede. Dok prva skupina (A) pjeva 1. dio pjesme, druga ju skupina ( B) prati dostupnim ritmičkim glazbalima i obrnuto. Jedna skupina pjeva pjesmicu dok druga, samostalno, osmišljava pokret.

Kada su učenici dovoljno uvježbani pojedinac neka ostalim učenicima otkuca ritam odabranog takta, dok ostali mogu ponoviti i otkriti koji su ritam ili stih pjesme prepoznali.

Završni dio (opis aktivnosti)

Vrednovanje (s naglaskom na samovrednovanje)

N a kraju obrade sata učenicima podijelimo listiće s pitanjima: 1. na nastavi glazbene kulture najviše mi se svidjelo….2. na nastavi glazbene kulture najteže mi je bilo….3. na nastavi glazbene kulture zalagao/ zalagala sam se : a.) najviše što mogu ,b.)samo kad sam bio/bila dobro raspoložena, c.) najmanje što sam mogao/mogla…4. na nastavu sam donosio/donosila zadani pribor: a.) uvijek, b.) ponekad, c.) rijetko, d.) nikad….5. učenici ocjenjuju svoje ukupno zalaganje na nastavi glazbene kulture ocjenom: a.) odličan, b.) vrlo dobar, c.) dobar d.) dovoljan.

Učenici unutar skupine postavljaju kriterije vrednovanja. Grupe vrednuju sve, jedna drugu i to samo jednom ocjenom ili papirićem s bodovima.

Konačna ocjena ne mora biti aritmetička sredina svih ocjena. Učenikov uspjeh iz predmeta glazbena kultura najviše ovisi o njegovom zalaganju u glazbenim aktivnostima (pjevanje, sviranje, glazbena pismenost, slušanje i upoznavanje glazbe), ponašanju te odnosu prema radu. Svi ovi elementi određuju uspješnost realizacije odgojno-obrazovnih ciljeva nastave glazbene kulture.

                                                                                                                                             Adela Novkovković     


Osnovna škola Obrovac